Op deze plek schrijf ik over marketing/communicatie en onderwijs onderwerpen.

Flip de leerlingenwervingsfunnel
In een eerder blog gaf ik je tips om leerlingen te werven o.b.v. het AIDA-model. Deze ‘traditionele’ vorm van leerlingenwerving die lijkt op een trechter (funnel) en leidt tot klantbehoud ...
Verder Lezen
Verder Lezen

Opstarttips na je schoolvakantie
Daar gaan we weer! Je kijkt terug op een heerlijke relaxte vakantie. Tijdens de vakantie heb je ook even de tijd genomen om te reflecteren op waar jij naar toe ...
Verder Lezen
Verder Lezen

Schoolmarketing: zelf doen of uitbesteden?
Een dag heeft maar 24 uur, en een werkdag als het goed is een stuk minder, dus is ook de tijd die jij kunt besteden aan de marketing voor jouw ...
Verder Lezen
Verder Lezen

Negatieve reacties op social media: Wat te doen als school?
Heeft jullie school wel eens een negatieve reactie gekregen op social media? Dat kan heel vervelend voelen zeker als je niet weet hoe je hier mee om moet gaan. Het ...
Verder Lezen
Verder Lezen

Aanpak leerlingenwerving: een handig model en tips
Een stabiele instroom van leerlingen is van groot belang voor het borgen van de kwaliteit én voor een goede bedrijfsvoering van een school. Leerlingenwerving verdient daarom de nodige aandacht. De ...
Verder Lezen
Verder Lezen

Waarom communicatie zo belangrijk is voor jouw school & 3 tips
Alles is communicatie, je kunt niet niet communiceren. Communiceren doe je de hele dag door. Met je kinderen, op het schoolplein, op een feestje en met klanten (lees leerlingen en/of ouders) ...
Verder Lezen
Verder Lezen